Art Systems

Smart software, dedicated people

snelweg

Transpas Enterprise

Transpas Enterprise biedt transportbedrijven alles wat ze nodig hebben, van het invoeren van de orders, het maken van een overzichtelijke planning, tot het printen of mailen van de factuur.

Het systeem wordt continu doorontwikkeld op basis van klantwensen.

Bovendien beschikt Transpas Enterprise over standaardkoppelingen met diverse boordcomputers, boekhoudpakketten, WMS en met andere systemen, zoals ImageCapture van ScanSys.

 

Orderinvoer

In het transportorderscherm is alle informatie die bij de zending hoort in te vullen.

Zendingen worden per dossier gegroepeerd.

Transpas Enterprise heeft een aantal schermen die dezelfde informatie toont, maar op een andere manier gegroepeerd.

Op die manier kan de order entry werken in het scherm dat het beste bevalt.

Planning

Het planscherm van Transpas Enterprise toont alles wat een planner nodig heeft in één scherm:

De (beschikbare) resources,
de ongeplande zendingen,
de ritten en alle activiteiten die binnen die rit plaatsvinden.

Planning

Facturatie

In het facturatiescherm worden zendingen verzameld op een factuur. De factuur kan dan gemaild, geprint en doorgeboekt worden naar het financiële pakket.

Er kan op verschillende manieren ingesteld worden wanneer een zending klaar is voor facturatie, zodat een zending nooit te vroeg gefactureerd wordt.

Een greep uit de beschikbare modules

Enterprise planner

De inzetplanning toont de inzetbaarheid van alle resources (materieel en personeel). Hiervoor zijn groepen in te stellen zodat je alleen de resources in beeld ziet die je wilt zien. Via dagdelen is dit tot op de minuut nauwkeurig in te richten. Bij deze module hoort een rapport met een overzicht van alle niet-beschikbare resources.

Ferry module

De ferry module maakt het mogelijk om overtochten direct vanuit Transpas te boeken bij de ferrymaatschappij.

Transpas heeft koppelingen met DFDS Seaways, Stena Line,
P&O Ferries, Cobelfret, Finnlines / Grimaldi, Getlink Eurotunnel,
ForSea Ferries, TT-Line, Scandlines, Samskip en Irish Ferries.

Tarief module

Orders tariferen op basis van staffels, zones en trajecten kan met de tariefmodule.

Inzetplanning

De inzetplanning toont de inzetbaarheid van alle resources (materieel en personeel). Hiervoor zijn groepen in te stellen zodat je alleen de resources in beeld ziet die je wilt zien.

Via dagdelen is dit tot op de minuut nauwkeurig in te richten. Bij deze module hoort een rapport met een overzicht van alle niet-beschikbare resources.

Crossdock module

De crossdockmodule geeft inzicht in de crossdockadministratie en de berekening van de kosten van het crossdocken. Hierbij horen stickers die geprint kunnen worden op het crossdock.

CBS-module

Na het inrichten van de CBS-module is vanuit Transpas met een druk op de knop een XML-bericht te versturen ten behoeve van de CBS vervoersenquête.

Import

Met deze module schaf je de inrichting van een importdefinitie aan. Art Systems bouwt dan een maatwerkactie op basis van de specificaties van uw klant. Met dit maatwerk kan een bestand ingelezen worden dat je klant kan gebruiken om orders aan te leveren.

Export

Met de export module kun je gegevens vanuit Transpas naar Excel of een CSV-bestand exporteren. Art Systems bouwt dan een maatwerkactie op basis van de specificaties van je klant.

Onregelmatigheid

Ook wel schademodule genoemd, hiermee is het mogelijk om schade aan de zending of aan het voertuig vast te leggen. Verschillende schadesoorten zijn te definiëren. Ook kunnen foto’s toegevoegd worden bij elke melding. Bij deze module hoort een rapport zodat de melding geprint kan worden.

Offertebeheer

In Transpas is het mogelijk om offertes op te stellen en deze te mailen aan de klant. Er wordt automatisch een administratie bijgehouden van de offertes waarin de status van de offerte vastgelegd wordt.

SMS module

Transpas heeft een module om SMS-berichten met order- en ritgegevens te versturen.

Koppelingen

Bij de implementatie van Transpas maakt een bedrijf vaak al gebruik van andere softwarepakketten. Vanaf het begin heeft Art Systems ingezet op integraties met verschillende software. Denk bijvoorbeeld aan een boordcomputer of een boekhoudpakket. Op die manier kunt u gebruik blijven maken van het pakket waar u al aan gewend bent.

Voor het delen van gegevens via EDI (Electronic Data Interchange) kent Transpas een aantal standaardkoppelingen. Ten eerste een order import die het simpel maakt om orders uit te wisselen met andere bedrijven die Transpas gebruiken of die de standaard ook gebruiken.

Daarnaast zijn er standaardkoppelingen ontwikkeld voor bijvoorbeeld de geautomatiseerde vrachtbriefverwerking met ScanSys of het versturen van E-CMR’s.

Een goede integratie van verschillende softwarepakketten is belangrijk: het levert de operatie tijdwinst op omdat orders maar één keer ingevoerd hoeven te worden. Het vermindert ook (tik)fouten die ontstaan bij het overzetten van data, omdat dit geautomatiseerd is.